1. Газета психолог. Шкілький світ.
2. Психодіагностика. Методика «Чоловічки на дереві»
Інтерпретація результатів проводиться виходячи з того, які позиції вибирає дана дитина, з положенням якого чоловічка ототожнює своє реальне та ідеальне положення, чи є між ними різниця. Також звертаємо увагу на те, які позиції вибирає дитина для членів своєї сім’ї та друзів і яка різниця між реальними та ідеальними. Для зручності пояснення для кожної фігурки присвоєно свій номер. 1- Втома, загальна слабкість, астенія. 2- Відсторонення, занурення в себе. 3- Дружня підтримка. 4- Установка на подолання перешкод. 5- Стійкість положення, бажання досягати успіху не долаючи перешкод. 6- Мотивація на розваги. 7- Подолання перешкод. 8- Страх рухатися далі. 9- Кризовий стан, «падіння» в безодню. 10- Установка на подолання перешкод. 11- Розваги, фантазування. 12- Установка на подолання перешкод. 13- Можливий регрес. 14- Замкнутість, відсторонення. 15- Дружня підтримка. 16- Злісність, агресивність. 17- Тривожність, відчуття небезпеки. 18- Потреба у повернені у минуле, для того щоб завершити якийсь процес. 19- Установка на лідерство 20- Тривожність.
Тест включає 32 судження, з приводу яких можливі п’ять варіантів відповідей, кожна з яких кодується балами за схемою:
дуже часто – 4 бали;
часто – 3 бали;
інколи – 2 бали;
рідко – 1 бал;
ніколи – 0 балів.
Судження:
1. Мені хочеться, щоб мої друзі мене підбадьорували.
2. Постійно відчуваю відповідальність за доручену мені роботу.
3. Я турбуюсь за своє майбутнє.
4. Багато хто мене ненавидить.
5. Яволодію меньшою ініциативою, ніж інші.
6. Я турбуюсь за свій психичний стан.
7. Я боюсь виглядати дурнем.
8. Зовнішній вигляд інших набагато кращий ніж мій.
9. Я боюсь виступати з промовою перед незнайомими людьми.
10. Я допускаюсь помилок.
11. Як шкода, що я не вмію як слід розмовляти з людьми.
12. Як шкода, що мені не вистачає впевненостві у собі.
13 .Мені б хотілось, щоб мої дії частіше схвалювали інші.
14. Я надто скромний.
15. Моє життя бескорисне.
16. Багато хто неправильної думки про мене.
17. Мені ні з ким поділитися своїми думками.
18. Люди чекають від мене багато.
19. Люди не дуже цікавляться моїми досягненнями.
20. Я трохи бентежусь(неяковію).
21. Я відчуваю, що багато людей не розуміють мене.
22. Я не відчуваю. себе в небеспеці.
23. Я часто хвилююсь і даремно.
24. Я ніяковію, коли вхожу до кімнати, де вже сидять люди.
25. Я себе постийно відчуваю скутим.
26. Я думаю що люди говорять про мене за моєю спиною.
27. Я впевнений, що люди майже все сприймають набагато легше, ніж я.
28. Мені здається, що зі мною має трапитись яка-небудь неприемність.
29. Мене хвилює думка про те, як люди ставляться до мене.
30. Як шкода, що я не такий комуникабельний.
31. У суперечках я висловлююсь лише тоді, коли впевненний у своїй правоті.
32. Я думаю про те, чого чекають від мене друзі.
Для того щоб визначити рівень самооцінки, необхідно звести бали за всіма 32 судженнями.
Сума балів від 0 – 25 свідчить про високий рівень самооцінки, за якою людина правильно реагує на зауваження інших і рідко сумнівається у своїх діях.
Сума балів від 26 – 45 свідчить про середній рівень самооцінки, за якого людина рідко страждає від “комплексу неповноцінності” і лише час від часу намагається підладнатися під думку інших.
Сума балів від 46 – 128 вказує на низький рівень самооцінки, за яким людина хворобливо переносить критичні зауваження на свою адресу, намагається завжди рахуватися з думками інших і часто страждає від “комплексу неповноцінності”.
Поділиться, який результат у вас. Тест на самооцінку для підлітків я виклала, тому що майже кожен підліток який до мене приходить – цікаветься саме самооцінкою і турбується про неї. Це притоманно цьому віку – сумніви, пошуки себе та пошуки, як оцінити свою особистість.